Intervjuteknik vid nyanställning

Sätt de potentiella nyanställda i ett rum med ett bord och två stolar. Lämna dem där i två timmar utan instruktioner. När tiden är till ända återvänder du för att utföra analysen.

Om de har demonterat bordet, anställ dem på konstruktionsavdelningen.

Om de räknar fimparna i askkoppen, anställ dem på ekonomiavdelningen.

Om de viftar med armarna och talar högljutt med varandra, anställ dem inom rådgivning.

Talar de med stolarna är personalavdelningen rätta stället för dem.

Har de gröna solglasögon och behöver klippa sig är IT-avdelningen deras nisch.

Om en odör av svett vilar över rummet, kanske supporten kan passa.

Om de påpekar att du fått bordet och stolarna till bra pris, anställ dem som inköpare.

Om de påpekar att furumöbler INTE kommer från regnskogen, blir informationsavdelningen perfekt.

Om de sover är de definitivt chefsämnen.

Om de skriver om sin upplevelse, sätt dem på dokumentationsavdelningen.

Om de inte ens tittar upp när du kommer in, sätt dem i receptionen.

Om de säger till dig att läget inte är så allvarligt som det verkar, skicka dem till försäljningsavdelningen.

[social_warfare]

En bantares dagbok

Vi lät en medarbetare testa vanlig bantning. Hon visste inte vad hon hade framför sig. Hon kommer aldrig mer att göra om det. Det här

Vett & etikett vid olyckor

Oavsett hur obetydlig olyckan var, klaga på smärtor i nacken/ryggen. Skyll alla gamla bucklor och repor på bilen på olyckan du just var inblandad i.

error: Innehållet är skyddat!