I ett försök att marknadsföra något ”annorlunda” till diehard-fansen av detta livsstilsmärke, lanserade sportmärket Oakley i måndags sin nya kollektion av solglasögon, specialdesignade för ansiktet.
”Vi är entusiastiska över att ta företaget in på glasögonmarknaden med dessa eleganta solglasögon som har samma utseende och känsla som dina favorit-Oakleys. Men som är gjorda för att skydda dina ögon, och inte baksidan av huvudet,” säger Oakleys pressansvariga Brock Shannon och demonstrerar hur glasögonen ska placeras på näsan och inte på mousserat hår med slingor eller ett renrakat bakhuvud.
”Oavsett om du är i motorbåten, på din vattenskoter eller bara hänger på parkeringen utanför dit lokala falafelställe, skyddar de här styggingarna mot den allra skarpaste solen. Se bara till att de holografiska, orangea glasen täcker dina ögon, så behöver du aldrig kisa under skuggan från din svettiga handflata igen.”
Som svar på oro från tidigare kunder klargjorde Shannon i ett senare skede att dessa nya Oakleys inte på något sätt kommer att störa användandet av de gamla som redan sitter på bakhuvudet, kunderna kommer att kunna bära bägge samtidigt.