Intervjuteknik vid nyanställning

Sätt de potentiella nyanställda i ett rum med ett bord och två stolar. Lämna dem där i två timmar utan instruktioner. När tiden är till ända återvänder du för att utföra analysen.

Om de har demonterat bordet, anställ dem på konstruktionsavdelningen.

Om de räknar fimparna i askkoppen, anställ dem på ekonomiavdelningen.

Om de viftar med armarna och talar högljutt med varandra, anställ dem inom rådgivning.

Talar de med stolarna är personalavdelningen rätta stället för dem.

Har de gröna solglasögon och behöver klippa sig är IT-avdelningen deras nisch.

Om en odör av svett vilar över rummet, kanske supporten kan passa.

Om de påpekar att du fått bordet och stolarna till bra pris, anställ dem som inköpare.

Om de påpekar att furumöbler INTE kommer från regnskogen, blir informationsavdelningen perfekt.

Om de sover är de definitivt chefsämnen.

Om de skriver om sin upplevelse, sätt dem på dokumentationsavdelningen.

Om de inte ens tittar upp när du kommer in, sätt dem i receptionen.

Om de säger till dig att läget inte är så allvarligt som det verkar, skicka dem till försäljningsavdelningen.

[social_warfare]

Hissregler

Det finns oskrivna regler som alla som åker hiss följer vare sig de vet det eller ej. Det här är inget som gäller enligt lag,

error: Innehållet är skyddat!